Ponton 180D Start          pogoda Krym          Polo Tuning          Powozy pl          Pop Corn          Ponton 180D


Podstrony hynio portal Pontony rosyjskie.pl ufimka ponton z silnikiem przepisy pontony używane Kupię Pontony rosyjskie ufimka pontony dla dzieci Warszawa Ponton ufimka rosyjski pontony dla dzieci łódź pontony rosyjskie używane pontony wędkarskie Cennik ponton rosyjski wędkarski mosir bolesłwiec
3 września 1791
astra ii 17dtl przeplywomierz
contributi pannelli solari


Newsletter Your E-mail Address:

  Subscribe
  Un-Subscribe



Login here
Uid 
Pwd
            
                     
         

 

Search This Site
two or three keywords

          
Tell a Friend About This Web Site!

Your Email  
Friend's Email
Message

     

                                       

                                                                                                                                     

 
Welcome to ArticleCity.com

hynio portal

Witam!
Mam jeszcze kilka wolnych miejsc w rejsie z Oslo do Świnoujścia.

Termin: 23 sierpnia do 6 września

Jacht: S/Y ORZEŁ
http://www.skaut.jacht.pl/?galapagos-51,44
Jest to świeżo wyremontowana we Włoszech, 15 metrowa jednostka dla 12 osób. Luksusowo wyposażony - elektronika z radarem i chartplotterem, ponton z silnikiem, lodówka, piekarnik i dużo innego dobra jakie na jachcie może być potrzebne lub nie.

Trasa: do ustalenia (po drodze porty Norwegii, Szwecji, Danii, Niemiec...)

Koszt: około 2500 PLN + plus przelot do Oslo (na dzień dzisiejszy około 180 PLN). W cenie kojowe, paliwo, wyżywienie, opłaty portowe, kaucja za jacht.
Rejs niekomercyjny. Niewydana na rejsie kasa jachtowa zostanie rozdzielona pomiędzy załogę (koszty liczone "z górką", więc powinno coś zostać).

Zgłoszenia i wszelkie pytania mailem:
tliisek@wp.pl
lub telefonicznie 501 603 781

Zapraszam!
Tomek Lis



Budowa gazportu to jakby kupno armaty na muchy. Rosyjski Imperializm powinien tylko wiedziac, ze Polska posiada alternatywny wybor i mozliwosci dywersyfikacji. Tak wiec naprawde wystarczy postawic FSRU w Porcie Polnocnym. Koszt okolo 180 mln max plus mozliwosc "przemieszczania". Jesli mialby to byc tylko ponton bez napedu to zejdziemy nawet ponizej 100 mln. Potem mozna w/w FSRU nawet wyczarterowac innym. Probowalem kiedys to wyjasnic innemu ministrowi, ale niezbyt dotarlo. To tez temat na nowa specjalizacje stoczni. Moze Pan Premier Pawlak to pojmie, bo mimo wszystko znany jest z tego ze umie sluchac. Pana Tuska temat raczej przerasta.



co do toczenia zgadza sie 200D sie toczy tym bardziej ze co ciekawe 202 w 200d jest ciezsze o 124 z tym samym silnikiem hehe jednak przyzwyczajenie do mułków mam od urodzenia gdzie to dziadek mial pontona 180 d potem 115 200d i tak dalej i tak dalej mimo tego jednak nie zgadzam sie z stweirdzeniem ze 200d nie idzie sprawnie jezdzic ! powiem ci kolego idzie i to nawet sobie sprawy nie zdajesz jak sprawnie sie mozna nim poruszac kwestia nauki i w miare dobrego silnika ! dobre 200d w c klasie jest zwawsze od w124 250 d z duzym przebiegiem ! ot to tak z moich obserwacji moje standardowe szybkosci to 70-100 km na godzine jednak na auutobahnie mozna smialo smigac 130 140 bez wysilku!

[ Dodano: 3 Listopad 2007, 10:14 ]



Witam wszystkich,

Jeśli wrzucacie w ten temat Mercedesy potocznie zwane "ponton" (modele 180 oraz 190) to dopiszcie w temacie W120 (dla modeli 180) oraz W121 (dla modeli 190)

Pozdrawiam



Temat rozpocząłem bo wiem, że są amatorzy jednej i drugiej metody i nic tego nie zmieni. Ja kiedy jestem sam (jak napisałem wcześniej) wywożę tylko i wyłącznie z kijem na pontonie i to nie tylko dlatego że z reguły mam do dyspozycji silnik, robię tak również wtedy kiedy do dyspozycji mam tylko wiosła. Podstawową różnicą obu sposobów (z kijem lub ze stojaka) jest to że jak wywozicie ze stojaka i coś (cokolwiek a rzeczy takich jest mnóstwo) pójdzie nie tak to nie ma żadnych - powtarzam żadnych szans poprawy (albo zostaje brzuch albo zestaw nie zostaje umieszczony dokładnie). Parę razy pytałem o to i niestety nikt nie odpowiedział - zatem rozumiem że nikt nie ma na to patentu. I nie mówcie że to kwestia dobrego napłynięcia itd. Jak macie ponton (i to bez różnicy- mały czy duży, z kilem czy bez) i wypłyniecie na trochę większą wodę a porządnie powieje to odpowiednie ułożenie zestawu za pierwszym razem jest bardzo trudne. Trzeba zatem brać pod uwagę, iż może coś nie wyjść i trzeba będzie poprawić. Jak jesteście w nocy na pontonie na powiedzmy 150ha zbiorniku i wieje jak cholera a do brzegu macie 180-200m i tylko delikatnie coś pójdzie nie tak to co zrobicie - wrzucacie do wody zestaw "PRAWIE" w cel (jak powszechnie wiadomo wiadomo "prawie" robi wielką różnicę). Jak macie kij w ręku to zestaw ląduje ze 100% dokładnością - bo jak tak nie jest - to można 10 razy poprawiać aż tak będzie. A jeśli ktoś napisze że wszystkie wywózki w silnym wietrze na wszystkich wodach robi "w cel" to obawiam się, iż do końca szczery nie jest. Jest to dla mnie podstawowa różnica obydwu sposobów wywożenia zestawów. Jak dla mnie całkowicie dyskwalifikuje ona wywózkę "z poda" jako nieuniwersalny sposób. Wolę od razu wybrać sposób który jest uniwersalny a poprzez praktykę każdy dopracuje go do perfekcji. Ot to "moja" w tym temacie.



Powiem jedno. Stosuje obiektywy SIGMY od kilku lat. Przez moje rece przewinely sie zarowno stalki jak i zoomy. Do tej pory mialem lub mam nastepujace:
12-24/4.5-5.6
24-70/2.8
28-200/3.5-5.6
70-200/2.8
100-300/4
120-300/2.8
50-500/4-6.3
150-500/5-6.3
180/3.5
500/4.5

Czesc z nich jest wedog mnie bardzo dobra, a czesc mnie zawiodla. Nie wiem czy zawiodla z winy aparatu (mialem problemy z Nikon D80 bo urwalo sie mocowanie bagnetu) czy tez obiektywu. Ale jest kilka obiektywow ktore napewno plecam. Sa to zarowno 500/4.5 jak kots szuka dobrej i w miare taniej stalki tele, jest to zoom 100-300/4 kotry uwazam za bardzooo ostry. Jest tez takze 50-500/4-6.3 kotry jest bardzo uniwersalny. ale skoro mowa o 150-500 z OS. Czy ma jakies wady - jak kazdy obiektyw. Mydlo na 500 przy 6.3. zgadza sie, ale nie ma zooma co by na krancach nie byl mydlowaty. Wsyatrczy jednak zejsc do 400-450 i jest lepiej. Troche przymknac i tez lepiej. A do czego ten obiektyw. Jak ktos robi ze statywu to moze czuc jego wady, ale z reki jest niezastoapiony. A ja nim robilem z reki z pontonu i jeszcze sam porwadzilem ponton. A co robilem?? A no misie i foki. I mam wiele zdjec wedlog mnie super ostrych. Tak wiec ten obiektyw jest wart swojej ceny. Conjamnije ja tak uwazam. Trzeba tylko wiedziec po co mi on. A jak kots sie boi jego jakosc to polecam wspomniane 100-300/4. Z tym, ze tu jest 300 a tam 500, nwet jesli dobre bedzie tylko 450.

No a jesli chodzi o TC o chyba kazdy wie, ze AF w wkeiszosci aparatow niedziala gdy przeslona obiektywu przekroczy 5.6. SIGMA oszukuje aparat ze swoimi 6.3 aby jednak dzialal. Podlaczenie TC zmienia przeslone i niebedzie dzialal AF. Stad tez pomysly z zaklejaniem stykow w TC. No a jak kots sie boi tego 5.6 to polecam Canon 1 (chyba kazdy), bo tam ta magiczna przeslona to 8.



Zdjecia z tego szkolenia znajdziesz na TEJ STRONIE w dziale FOTKI.

Ten temat byl juz poruszony - "Wietrznica"

A tu masz inforamcje o szkoleniu, ktore bedzie we wrzesniu :

Zarząd Wojewódzki Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego w Katowicach informuje, że w dniach 08-10.09.2006. na zlecenie ZG WOPR organizuje Ogólnopolskie Szkolenie Instruktorów WOPR, starszych ratowników, Kierowników i Członków Grup Interwencyjnych na temat „Ratowanie ludzi w warunkach szybko płynącej wody (powódź, rzeki górskie) z użyciem podręcznego sprzętu”.


Program szkolenia:

08.10.2006r. (piątek)

• Przyjazd, zakwaterowanie, kolacja, nocleg

09.10.2006r. (sobota)

• 800 - 900 śniadanie
• 930 - 1230 zajęcia praktyczne na sztucznym torze kajakowym „Wietrznice"
• 1300 - 1400 obiad
• 1430 - 1730 zajęcia praktyczne (ciąg dalszy)
• 1800 kolacja
• 2000 film z zakresu ratownictwa na wodach szybko płynących

10.09.2006r. (niedziela)

• 900 śniadanie
• zajęcia praktyczne na sztucznym torze kajakowym „Wietrznice”
• 1300 obiad i wykwaterowanie

MIEJSCE:

Szkolenie odbędzie się w Ośrodku Szkoleniowym - Stadion Kajakowy „WIETRZNICE”
w Zabrzeży - Łącko (sztuczny tor kajakowy usytuowany obok rzeki Dunajec) na trasie z Nowego Sącza w kierunku na Krościenko, 11 km przed Krościenkiem.

DOJAZD:

Trasa Katowice-Kraków (płatna autostrada) - „zakopianka” omijając centrum Krakowa do miejscowości Lubień i skręt w lewo na Nowy Sącz - Mszana i w Mszanie skierować się na Zabrzeż, cały czas prosto i w Zabrzeży w prawo na Krościenko, po około 3-5 km po lewej stronie duża szklarnia i będzie Stadion Kajakowy WIETRZNICE (widoczny drogowskaz reklamowy toru).
KOSZT:
Koszt szkolenia 100,00 zł (wynajem toru, opłaty kadry, sprzęt, transport)
Koszty: zakwaterowanie, wyżywienie, ubezpieczenie 180 zł.
Razem całość 280,00 zł
Wpłata zaliczkowa 180,00 zł płatna na konto, pozostałe 100,00 płatne na miejscu gotówką.

SPRAWY ORGANIZACYJNE:

1. Każdy uczestnik szkolenia obowiązkowo powinien posiadać: kombinezon neoprenowy tzn. „piankę”,
• obuwie do wody np. tenisówki, adidasy lub skarpety neoprenowe,
• kamizelkę asekuracyjną (kapok),
• kostium kąpielowy.

W miarę możliwości wskazane byłoby posiadanie kasku do uprawiania kajakarstwa górskiego. Organizatorzy zapewniają 50 szt. kasków, 50 kamizelek asekuracyjnych kajokowych i 3 specjalistycznych kamizelek z pasem pierścieniowym stosowanym przez kajakarzy górskich oraz sprzęt ratunkowy tzn. szelki, liny, rzutki, ponton, koła ratunkowe.

2. Po otrzymaniu komunikatu prosimy o pilne potwierdzenie obecności na szkoleniu do Biura ZW WOPR Katowice, Al. Korfantego 66/6, Tel/fax.: +48 32 253 61 58, +48500 5 4 3 2 1 0
SMS System +48 510 140 099 e-mail: biuro@slaskiewopr.pl slaskie@wopr.pl

Zgłoszenia do 16 sierpnia 2006r.

OBECNOŚĆ POTWIERDZONA MOŻE BYĆ TYLKO I WYŁĄCZENIE DOKONANIEM WPŁATY
ZALICZKOWEJ W KWOCIE 180,00 ZŁ OD OSOBY NA KONTO ZW WOPR KATOWICE
do dnia 21.08.2006R.:

BANK MILLENNIUM S.A. 06 1160 2202 0000 0000 4114 1597
W przypadku braku wpłaty uczestnictwo nie zostaje potwierdzone!!!

Ilość miejsc ograniczona
Szkolenie traktowane jest jako doszkalanie kadry instruktorskiej, kandydatów na kurs Instruktora WOPR, Starszego Ratownika WOPR, Starszych Ratowników WOPR, Instruktorów WOPR., kierowników i członków Grup Interwencyjnych Zespołów Powodziowych, innych służb ratowniczych: PSP, OSP, TOPR, GOPR, (zajęcia obejmują nowości ujęte w nowym programie szkoleń WOPR 1 /2001).
Za Prezydium
mgr Sebastian Wawrzoła

Zapraszamy do odwiedzenia naszej strony:
www.slaskiewopr.pl

NASZ TEL. 0 500 5 4 3 2 1 0


 

 


Copyright 2001-2099 - hynio portal